Geen internet
Geen internet meer? Lampjes op je modem die juist wel of niet branden? Lees verder om het probleem op te lossen
Tip: de meeste modems staan altijd aan. Het kan helpen om je modem uit- en aan te zetten. Hierdoor wordt de verbinding herstart. Dit leggen we ook hieronder uit.
Tip 1 - Nieuwe klant? Check je installatiedatum
De Youfone Thuis diensten zijn pas beschikbaar vanaf de installatiedatum. Deze kan je terugvinden in MyYoufone.
Tip 2 - Herstart je modem
Zet je modem uit en aan in deze volgorde:
- Haal de stekker uit het stopcontact
- Wacht minimaal 10 seconden
- Doe de stekker terug in het stopcontact
- Wacht tot je modem weer is opgestart
Tip 3 - Check of er een storing is
Als er een storing bekend is, dan melden we dat op Storing en onderhoud.
Tip 4 - Controleer de lampjes op je modem
Knippert het internet lampje groen op de Experiabox en het brandt het Wireless lampje constant? Zo niet voer dan de volgende stappen uit:
LET OP!
Heb je bepaalde instellingen in het modem gewijzigd i.v.m een camera- of alarm systeem? Dan gaat deze instellingen door de reset weer terug naar de fabrieksinstellingen. Overleg bij twijfel met de leverancier van deze apparatuur. Youfone biedt helaas geen ondersteuning om deze instellingen weer in het modem tezetten.
- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem
- Houd deze een aantal seconden ingedrukt
- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De Experiabox start nu opnieuw op en zal alle gegevens terugzetten naar de fabrieksinstellingen
- Laat de Experiabox 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden
- Controleer je internetverbinding
Tip 5 - Werkt je internet wel bekabeld?
Werkt je internet wel via bekabeld? Klik hier voor informatie hoe je jouw apparaten bekabeld kan verbinden.
Tip 6 - Het beste plekje voor de modem
De sterkte van de verbinding hangt af van waar de modem geplaatst is. De afstand kan te ver zijn of de verbinding moet door meerdere muren heen waardoor het signaal afzwakt. Hieronder een aantal tips om je Wifi te verbeteren:
- Modem/router weghalen bij storende of dempende objecten
- Storingsbronnen: Plaats de modem of router niet in de buurt van bijvoorbeeld een draadloze huistelefoon, draadloze lichtschakelaar of babyfoon. Draadloze apparatuur kan het WiFi-signaal verstoren.
- Dempende objecten: Grote metalen objecten, gesloten ruimtes of vochtige muren kunnen de WiFi snelheid vertragen.
- Modem/router moet zo vrij mogelijk staan
- Staat je modem in de meterkast? Zorg dan dat het modem zo hoog mogelijk staat en dat er geen andere elektrische apparaten of metalen voorwerpen bij in de buurt staan.
- Staat je modem in de woonkamer? Zorg dan dat je modem vrij staat. Voorkom dus dat het modem achter of onder een kast of in een afgesloten tv-meubel staat.
Kom je er niet uit?
We helpen je graag verder. Klik hier om te zien hoe we je verder kunnen helpen.