Youfone beste mobiele provider volgens de Consumentenbond
Geweldig nieuws: Youfone is door de Consumentenbond uitgeroepen tot beste mobiele provider voor het vierde kwartaal van 2023. We zijn natuurlijk enorm trots op deze erkenning. Het succes komt vooral doordat we consistent hoog scoren op de kwaliteit van bellen, internetten en service.
Zo werkt de beoordeling
Per kwartaal beoordeelt een panel van zo'n 8000 mensen de prestaties van mobiele providers op het gebied van bellen, sms'en en internetten. Het panel rapporteert elke maand het aantal storingen en geeft elk kwartaal hun tevredenheid over de provider aan. Voor de verschillende criteria worden ten minste 75 panelleden gevraagd om een mening te geven. De provider met de hoogste score wordt uitgeroepen tot beste mobiele provider van het kwartaal. De Consumentenbond beoordeelt providers op basis van verschillende criteria. Die vind je hieronder.
Kwaliteit netwerk mobiel internet (50%)
- Mobiel internet onderweg
- Mobiel internet binnen
- Mobiel internet buiten
- Snelheid internetverbinding
- Problemen met internet
Kwaliteit netwerk mobiel bellen (20%)
- Kwaliteit van gesprek onderweg
- Kwaliteit van gesprek binnen
- Kwaliteit van gesprek buiten
- Problemen met bellen
Kwaliteit klantenservice (15%)
- Meldingen administratieve problemen
Providerwaardering (5%)
- Algemeen oordeel provider
- Mate van aanbevelen
Waarom Youfone de beste mobiele provider is
Gemiddeld wordt Youfone beoordeeld met een 8,3. Onze beste scores zijn op: Providerwaardering, Belervaring, Klantenservice en Betrouwbaar internet.
Providerwaardering: 9,4
Met een 9,4 blinken we uit in Providerwaardering. We hebben onze klanten niet voor niets hoog in het vaandel staan.
Belervaring: 8,6
Een uitstekende belervaring is van groot belang. Bij ons zit je daarmee goed, want Youfone is de provider met de minste storingen. Onze belkwaliteit wordt beoordeeld met een 8,6.
Klantenservice: 9,1
Met de kwaliteit van onze klantenservice scoren we hoog, een uitstekende 9,1. Van onze klanten gaf maar 1,2% aan last te hebben gehad van administratieve problemen. Denk daarbij aan een niet-werkende simkaart of een onterechte afschrijving op de bankrekening. Bij Youfone ervaren klanten de minste problemen volgens de Consumentenbond. En we blijven bouwen aan een nóg betere service voor al onze klanten.
Betrouwbaar internet: 7,7
Volgens de Consumentenbond zijn er bij ons zelden tot nooit problemen met traag internet of storingen. Klanten geven aan weinig problemen te hebben met hun internetsignaal. Dit zorgt voor een prachtige 7,7 voor de categorie Mobiel internet..
Wat betekent dit voor jou als klant?
Voor jou als klant van Youfone betekent dit dat je niet alleen voor een supervoordelige provider hebt gekozen, maar ook voor de provider met de beste gebruikerservaring voor mobiel. En natuurlijk blijven we onze service en Sim Only-abonnementen altijd verder verbeteren.
Ga voor Youfone Sim Only
Ben je nog geen klant van Youfone en wil je dat worden? Slimme keuze. En het is supermakkelijk om over te stappen. Want met onze gratis Overstapservice en gratis nummerbehoud hoef jij alleen maar een Sim Only-abonnement te kiezen en wij regelen de rest. Neem nu een Youfone Sim Only-abonnement.
De hele uitslag zien?
Wil je weten hoe andere providers het deden ten opzichte van Youfone? Bekijk het complete overzicht in de tabel hieronder.
Totaal testoordeel | Kwaliteit mobiel bellen | Kwaliteit mobiel internet | Provider Waardering | Kwaliteit Klantenservice | |
Youfone | 8,3 | 8,6 | 7,7 | 9,4 | 9,1 |
Simyo | 8,3 | 8,6 | 8,0 | 9,8 | 8,1 |
Simpel | 8,2 | 8,5 | 7,8 | 9,8 | 8,4 |
Ben | 8,1 | 8,3 | 7,5 | 9,5 | 9,0 |
KPN | 8,1 | 8,6 | 7,6 | 9,3 | 8,1 |
Hollandsnieuwe | 7,8 | 8,4 | 7,2 | 9,3 | 8,0 |
50+mobiel | 7,7 | 8,2 | 7,3 | 8,8 | 7,9 |
Vodafone/Ziggo | 7,5 | 8,4 | 6,8 | 8,6 | 7,9 |
Odido | 7,2 | 8,0 | 6,8 | 8,7 | 6,7 |