Problemen TV
Heb je last van hapering, slecht beeld en/of blokkerig beeld? Hier lees je wat je kunt doen om dit op te lossen. Problemen met de afstandsbediening? Klik dan hier.
Tip: Voor de beste kijkervaring raden we aan je TV-ontvanger bekabeld aan te sluiten.
Stap 1 - Controleer je internetverbinding
Controleer of je internetverbinding het naar behoren doet. De lampjes op je modem geven aan of je een stabiele internetverbinding. Als je geen stabiele internetverbinding hebt, heeft dit invloed op je TV kwaliteit. Klik hier voor meer informatie over internet problemen.
Stap 2 - Controleer alle aansluitingen en kabels
Controleer of de HDMI kabel, stroomkabel en eventueel de netwerkkabel goed is aangesloten.
Let op: de stroomkabel moet in de 5V=2A poort zitten deze lijkt heel erg op de AV poort.
Stap 3 - Haal de TV-ontvanger van de stroom
TV-ontvangers gaan nooit helemaal uit. Het kan dus helpen om de TV-ontvanger echt van de stroom te halen. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Haal je stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact
- Wacht minimaal 1 minuut
- Doe de stekker terug in het stopcontact
- Controleer of de TV-ontvanger naar behoren werkt
Stap 4 - Haal je modem van de stroom
Ook je modem staat vaak aan voor een lange tijd. Het kan dus helpen deze aan en uit te zetten. Volg hiervoor de volgende stappen:
- Haal je stekker van je modem uit het stopcontact
- Wacht minimaal 1 minuut
- Doe de stekker terug in het stopcontact
- Wacht tot je modem weer volledig is opgestart. Dit kan 10 minuten duren
- Werkt je internetverbinding weer? Controleer dan of je TV-ontvanger weer naar behoren werkt
Stap 5 - Controleer bron of kanaal
Pak de afstandsbediening van je TV (niet de afstandsbediening van de TV-ontvanger) en druk op de input-knop. Deze knop heet soms ook 'Source', 'Bron' of 'AV'. Kies vervolgens op het TV-scherm de HDMI- of SCART-aansluiting die je hebt aangesloten aan de TV, bijvoorbeeld HDMI 1.
Tip! Heeft je afstandsbediening niet een input-knop? Kijk dan in de handleiding van de TV.
Heb je een Philips TV?
Philips TV's hebben soms moeite met het HDMI signaal van de TV ontvanger. Vaak werkt een update van de TV Software.
Klik hier voor meer informatie.
6 - Bekabeld verbonden? Probeer het ook een keer draadloos.
Heb je jouw TV-ontvanger met een netwerkkabel verbonden? Probeer het ook eens draadloos. Het zou kunnen dat je netwerkkabel problemen oplevert. Volg de volgende stappen hiervoor:
- Haal je netwerkkabel uit de TV-ontvanger
- Ga naar Instellingen op je TV-ontvanger
- Selecteer Netwerk & Internet
- Selecteer jouw Wifi netwerk en voer je wachtwoord in
- De TV-ontvanger start opnieuw op. Controleer of alles naar behoren werkt
Stap 7 - Is er een algemene storing?
Het kan voorkomen dat er een storing is of dat we ondnerhoud aan het plegen zijn. We doen er alles aan om dit zo min mogelijk te laten gebeuren. Check op deze pagina of dat op dit moment het geval is.
Kom je er niet uit?
We helpen je graag verder. Klik hier om te zien hoe we je verder kunnen helpen.