Skip to main content

Hoe activeer je jouw nieuwe simkaart?

Bestel je een Sim Only-abonnement bij Youfone? Dan krijg je van ons een simkaart per post. Activeer hem zodat je kan bellen.
  • 1. Stap je over met nummerbehoud?

    Als je overstapt met nummerbehoud wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Je vindt de ingangsdatum op de simkaartbrief. De activatie gebeurt voor 12:00 uur 's middags.

    Stap je over zonder nummerbehoud? Ga dan naar stap 2.

  • 2. Activeer je simkaart

    Na je bestelling en betaling ontvang je de inloggegevens voor MyYoufone.

    1. Log in bij MyYoufone.
    2. Ga naar Direct regelen.
    3. Klik op Simkaart activeren.
  • 3. Doe de simkaart in je telefoon
    1. Doe de geactiveerde simkaart in je telefoon en zet je telefoon aan.
    2. Voer de pincode van je simkaart in. De code staat op het simkaartpasje.
    3. Je bent nu bereikbaar. Soms duurt het even voor je kan bellen.
    4. Werkt het niet? Zet je telefoon uit en aan. Nog steeds problemen? Neem contact op met onze klantenservice.

Waar vind ik mijn pukcode en pincode?

Op het pasje dat je van ons krijgt vind je jouw pukcode, pincode en simkaartnummer. De pukcode vind je ook in MyYoufone. Op de afbeelding hiernaast zie je waar ze op het pasje staan.

simkaart pasje
simkaart formaten: normaal, micro en nano

Welk formaat simkaart moet ik gebruiken?

De simkaart die je van ons ontvangt heeft drie formaten: normaal, micro en nano. Deze 3-in-1 simkaart past altijd in elke telefoon. Welk formaat jij nodig hebt? Open je simkaarthouder en bekijk welke erin past. Het formaat staat ook in de handleiding van je telefoon. Op de afbeelding hiernaast zie je de drie formaten.

Heb je een te klein formaat simkaart uitgedrukt?
Je kan jouw simkaart terugdrukken in een groter formaat van de 3-in-1 simkaart. Je hebt hier dus geen nieuwe simkaart voor nodig.

Veelgestelde vragen over simkaart activeren

  • Mijn simkaart lijkt defect, wat kan ik doen?

    Als je simkaart het niet meer doet, hoeft dat niet direct te betekenen dat deze kapot is en vervangen moet worden. Doorloop eerst de onderstaande stappen. 

    1. Herstart je toestel.
    2. Plaats de simkaart opnieuw in het toestel.
    3. Test of de simkaart wel werkt in een ander (simlockvrij) toestel. 

    Doet de simkaart het nog steeds niet? Vraag een nieuwe simkaart aan in MyYoufone onder Zelf regelen. Binnen 30 dagen na activatie is dit gratis, na 30 dagen heb je voor 15 euro een nieuwe simkaart.

  • Hoe kan ik mijn simkaart (de)blokkeren?

    Wil je jouw simkaart blokkeren vanwege verlies of diefstal? Dit doe je eenvoudig in MyYoufone. Hier kun je ook direct een nieuwe simkaart aanvragen. Toch je telefoon weer gevonden? Dan kun je de simkaart deblokkeren. Je simkaart blokkeer je zo:

    1. Log in bij MyYoufone
    2. Ga naar Direct regelen.
    3. Klik op Simkaart blokkeren

    Let op: je abonnement loopt maandelijks door als je de aansluiting hebt geblokkeerd. Het abonnement wordt dus niet automatisch stopgezet als je de simkaart kwijt bent.