Skip to main content

Het is mogelijk om zelf de maximale snelheid van je pakket te kiezen tot maximaal 200 Mbit/s.

  • DSL pakketten: 50, 100 Mbit/s
  • Glasvezel pakketten: 50, 100 en 200 Mbit/s

De daadwerkelijke snelheid van het internet is afhankelijk van het huisadres waarop het wordt geleverd. Wij doen altijd ons best om voor jou de snelst mogelijke internetverbinding te fixen.

Goed om te weten Arrow Icon
  • Geadverteerde snelheid 
    Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd bij het gekozen pakket.
  • Maximale downloadsnelheid 
    De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst.
  • Gemiddelde downloadsnelheid 
    75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.
  • Minimale downloadsnelheid 
    25% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.
youfone thuis

Hoe kun je je internetsnelheid meten?

De snelheid (uitgedrukt in Mpbs) van je internetverbinding kun je hier meten via de onafhankelijke speedtest van Ookla.

 

Tips voor de speedtest

  • Gebruik internet op zo min mogelijk apparaten
  • Sluit programma's en vensters die je niet nodig hebt
  • Sluit je pc of laptop direct aan op je modem met een kabel
  • Gebruik een moderne kabel (cat 5e of hoger)
  • Doe de test niet op een apparaat van een paar jaar oud
  • Check je snelheid op verschillende momenten van de dag

Snelheid van bekabeld internet of wifi

Je bekabelde internetsnelheid meet je door een laptop of pc direct op je modem aan te sluiten. Dat doe je met een ethernetkabel. Zo is je verbinding snel en stabiel.

 

Wifi is draadloos: je modem stuurt het signaal door de lucht. Handig, want je hebt overal in huis internet. Maar het kan minder stabiel en trager zijn. Kijken of je wifi beter kan?

Veelgestelde vragen over internetsnelheid

  • Wat is de invloed van televisie en bellen op de internetsnelheid?

    In jouw netwerk deel je de aansluiting tussen je huis en de wijkcentrale niet met andere klanten. KPN zet de maximaal beschikbare bandbreedte in op je aansluiting om het verkeer van de diensten te transporteren. De maximale internetsnelheid wordt beperkt door de maximaal beschikbare bandbreedte op je aansluiting. Als je TV niet aan staat, maar de TV-ontvanger wel, dan wordt het TV-signaal verstuurd naar de TV-ontvanger. Dit gaat ten koste van de internetsnelheid, afhankelijk van de beschikbare bandbreedte op de verbinding en de hoeveelheid TV-signalen die worden verstuurd.

  • Wat als je de snelheid niet haalt?

    Het niet behalen van de te verwachten snelheid kan verschillende oorzaken hebben. Die oorzaken kunnen zowel zijn dat de metingen niet conform het bovenstaande zijn gedaan, als bijzondere omstandigheden in de infrastructuur (bijv. door eerder opgetreden kabelbreuken of andere technische omstandigheden) die ervoor zorgen dat de te verwachten snelheid niet wordt gehaald. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. We kunnen dan onderzoeken wat de oorzaak is en of die kan worden verholpen, of dat een ander abonnement mogelijk beter past.