Skip to main content
Bekijk wat wij op jouw adres leveren.
Postcode
Huisnummer
Toevoeging (optioneel)
Het adres wordt gecontroleerd…

Overstappen naar Thuis is snel geregeld

Met onze Overstapservice stap je gemakkelijk over van je huidige provider naar Youfone. Wij zeggen je huidige abonnement op en je nieuwe wordt naar ons overgezet. Op de dag dat het abonnement bij ons actief wordt stopt het andere abonnement. Je zit dus geen dag zonder internet en/of TV en je hebt geen dubbele kosten.

overstappen naar vast internet van youfone
monteur

100% installatiegarantie bij een Thuis-pakket

Bij Youfone weet je zeker de installatie van je Thuis-pakket goedkomt met onze 100% installatiegarantie. Met onze interactieve handleidingen leggen we stap voor stap uit hoe je zelf een TV-ontvanger of modem aansluit. Liever een monteursdienst? Dat regel je via de klantenservice. Glasvezel Internet wordt altijd gratis geïnstalleerd door een monteur.

Overstappen naar Youfone

Volg de onderstaande stappen en sluit een nieuw abonnement af bij Youfone. Zelfs met behoud van je vaste nummer als je dat graag wil. Handig en het scheelt jou een hoop werk!
  • contract
    1. Check je huidige opzegtermijn

    Houd er rekening mee dat de opzegtermijn bij de meeste providers minimaal een maand is. Zit je nog vast aan een bepaalde contracttermijn? Dan kan je huidige provider een boete in rekening brengen. Vraag het voor de zekerheid dus even na. Als alles in orde is, kun je de bestelling plaatsen.

    Bestel Youfone Thuis
  • overstappen naar youfone thuis
    2. Overstapservice

    Selecteer tijdens het bestelproces dat je gebruik wilt maken van onze Overstapservice. Geef hierbij je huidige provider op en voltooi daarna je bestelling. Youfone heeft een minimale levertijd van veertien dagen. Je kunt het beste het abonnement opzeggen wanneer de installatie-afspraak bekend is. Zo voorkom je dat je zonder internet en/of TV zit.

  • installatiepakket
    3. Wij regelen de rest!

    Vanaf dat moment ontvang je een welkomstmail en zetten wij de overstap in gang. Je krijgt uiterlijk één week voor je opstap een automatische e-mail van je huidige provider ter bevestiging. De rest regelen wij! In de week voor de activatie wordt het installatiepakket bij je thuisbezorgd. Je ontvangt een e-mail met een track & trace-code om het pakket te volgen.

Kom je er toch nog niet helemaal zelf uit?

Onze klantenservice staat voor je klaar om je verder te helpen.
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ's
  • chat
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQ's? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze collega's. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • service
    Bellen

    Spreek je liever iemand telefonisch? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons

Veelgestelde vragen

  • Hoe maak ik gebruik van de Overstapservice?

    Bij Youfone bepaal je zelf de datum van je overstap. Je kunt ervoor kiezen om gebruik te maken van de overstapservice. Wij zeggen je abonnement op bij je huidige provider. De einddatum bij je provider is de startdatum van je abonnement bij Youfone. Soms komt het voor dat we meer informatie nodig hebben om de internetlijn over te kunnen nemen. In dit geval ontvang je van ons een e-mail.


    Goed om te weten: wij kunnen je vaste telefoonnummer overnemen als je kiest voor Alles-in-1 (TV, Internet en Bellen). Deze optie kom je vanzelf tegen in het bestelproces.

  • Wat zit er in het installatiepakket?

    Je ontvangt een modem, kabels om de modem op de aansluiting te verbinden, een HDMI-kabel en een stroomadapter. Ook krijg je een netwerkkabel en een handleiding met instructies en informatie over je aansluiting. Naast het modem ontvang je ook de TV-ontvanger (niet bij een Internet Only abonnement). Dit kastje sluit je aan op de televisie. Kom je er niet uit tijdens de installatie? Bekijk dan de gebruikershandleiding.

  • Kan ik hulp krijgen met het aansluiten van internet?

    Altijd. Geef in het bestelproces aan dat je bij de installatie hulp wilt van een monteur. Daar zijn natuurlijk wel extra kosten aan verbonden van €60,00. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. De kosten voor de installatie brengen we in rekening op de eerste maandfactuur. Bekijk de tarieven en voorwaarden.

    Tip: Wij adviseren om vooraf te kijken waar het ISRA-punt jouw woning binnenkomt. Meestal is dat de meterkast.

    Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit.

  • Waar zit mijn ISRA-punt of hoofdaansluiting?

    Om te kunnen internetten via een kabel of WiFi is het nodig om het modem aan te sluiten op de hoofdaansluiting in je huis. Dat noemen we het ISRA-punt. Hier komt de telefoonlijn binnen. Meestal vind je het ISRA-punt in de meterkast. Maar dat kan ook in de woonkamer, meterkast, gang of kelder zijn. 

    Voor DSL Internet heb je een werkend ISRA-punt nodig. Voor Glasvezel Internet is geen ISRA-punt nodig.

  • Wat is inbegrepen bij de standaard installatie?

    Werkzaamheden Internet & TV (DSL & Glasvezel)

    • Inschatting van de situatie om eventueel meerwerk vooraf te bepalen;
    • Lijncheck;
    • Plaatsen van de NTU (in geval van Glasvezel);
    • Installatie ExperiaBox V10;
    • Installeren en testen TV-ontvanger;
    • Aansluiting op 1 apparaat (tablet/PC);
    • Testen verbindingen en aangesloten apparaten;
    • Indien nodig de netwerkkabel op of langs de plint vastmaken i.c.m. de TV-ontvanger;
    • Netwerkkabel naar TV-ontvanger maximaal 10 meter;
    • Na installatie een korte uitleg over de werking van de apparaten in het pakket;
    • Bekijk hier de overige mogelijkheden en bijbehorende kosten.
  • Wat zijn de kosten voor werkzaamheden buiten de standaard installatie?

    Wil je de monteur extra werkzaamheden laten uitvoeren? Geef dit dan duidelijk aan als je de afspraak maakt. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. Via de e-mail geef je de eventuele extra werkzaamheden aan.

    Bekijk de extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten.

  • Is er een installatiehandleiding beschikbaar?

    Jazeker. Bekijk online de handleiding om Internet Only, TV & Internet of Alles-in-1 zelf te installeren. Of bekijk het handige installatiefilmpje.

    Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit.

Klantbeoordelingen

We hebben al duizenden tevreden klanten en veel Awards gewonnen! Lees hier alles over hoe we reviews verzamelen.
  • ESPN compleet
    Sportpakketten
  • pauzeknop
    Terugkijken, opnemen & pauzeren
  • kpn netwerk
    Betrouwbaar KPN-netwerk
  • klantenservice
    Gratis klantenservice
  • bedenktijd
    14 dagen bedenktijd
  • overstapservice
    Overstapservice