Skip to main content

1. Zet je modem op de juiste plek

  • Hang het modem op een hoge plaats op de begane grond met de bijgeleverde beugel.
  • Zet je modem in een vrije ruimte, niet in een kast.
  • Andere apparaten bij het modem kunnen storing veroorzaken, zoals draadloze telefoons, babyfoons, bluetooth speakers.

2. Controleer je apparaat

Werkt de wifi op je telefoon of ander apparaat niet? Er kan iets mis zijn met dat apparaat.

  • Controleer of je toestel ingesteld staat op mobiele data in plaats van wifi. Check ook of het verbonden is met het juiste netwerk.
  • Zet je toestel uit en aan zodat het weer verbinding maakt met je wifi-netwerk.

3. Staan de modem-instellingen goed?

Er kan een storing zitten op het huidige wifi-kanaal. Kies dan een ander kanaal met een mogelijk groter internetbereik.

Wifi-kanaal wijzigen

4. Herstart je modem

Je modem opnieuw opstarten kan bepaalde problemen met de wifi-verbinding oplossen. Hierdoor kan jouw trage verbinding verbeteren. Zet je modem uit en aan in deze volgorde:

  1. Haal de stekker uit het stopcontact
  2. Wacht minimaal 10 seconden
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact
  4. Wacht tot je modem weer is opgestart

5. Verbeter je bereik met een wifiversterker

Zijn er plekken in huis waar de internetverbinding nog steeds zwak is? Neem dan een wifi-versterker. Bestel die bij Coolblue in MyYoufone en ontvang Youcoins waarmee je korting krijgt op je volgende factuur. Of kies voor gratis MB’s!

Meer informatie?

Kunnen we je verder helpen?
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen over TV & Internet van Youfone. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

  • chatten
    Chat met ons

    Kom je er niet uit bij de FAQs? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze mensen. Kun je snel weer verder!

  • Service
    Bel met ons

    Heb je liever iemand aan de lijn? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vraag.