1. Start je modem (Experia Box of KPN Box) opnieuw op

Hoe start ik opnieuw op?

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt namelijk je internetverbinding weg.

  1. Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact
  2. Wacht 60 seconden
  3. Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact
  4. Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is
  5. Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt
  6. Je modem is herstart

Controleer of je probleem is opgelost.

Niet opgelost? Ga door met stap 2.

modems van youfone

2. Reset je modem (Experia Box of KPN Box)

Goed om te weten: reset je het modem? Dan worden alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. En verlies je de persoonlijke wijzigingen die je hebt gedaan. Dan kan het zijn dat je producten die op je modem zijn aangesloten nog een keer moet aansluiten. Zoals een smart thermostaat.

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden. Dit duurt ongeveer 30 seconden.
  3. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.

Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.