Check of je telefoon klaar is voor eSIM

  • Controleer of je telefoon geschikt is voor eSIM.
  • Had je al een eSIM? Verwijder je oude eSIM.
  • Zorg dat je verbonden bent met een stabiel wifi-netwerk.
  • Download alvast de MyYoufone-app.
geschikt toestel

eSIM installeren als nieuwe klant

Android
iOS

eSIM installeren op Android

Met een nieuw nummer
Met nummerbehoud
  1. Download de MyYoufone-app
    De eSIM installeer je via onze app. Download de MyYoufone-app op de telefoon waarmee je de eSIM gaat gebruiken. Log in met de inloggegevens die je na je bestelling hebt ontvangen via e-mail.
  2. Activeer de eSIM
    Klik in de MyYoufone-app op de knop ‘Activeer eSIM’. Meteen daarna kies je of je 1 of 2 simkaarten wil gebruiken, voor als je ook nog een fysieke simkaart met een ander telefoonnummer hebt. Zo stel je in welke sim je als standaard gebruikt.
  3. Installeer je eSIM
    Volg de verdere stappen in de app om je eSIM te installeren. Installeer je eSIM voor het eerst op je telefoon? Dan vraagt je telefoon waarschijnlijk om toestemming. Na je toestemming start de installatie.
  4. Zet je telefoon uit en aan
    Je eSIM is nu geïnstalleerd. Zet je telefoon uit en weer aan zodat de eSIM werkt. Als je de plastic simkaart niet gebruikt als tweede simkaart kan je die nu uit je telefoon halen.

Veelgestelde vragen

  • Kan ik eSIM krijgen op mijn huidige Youfone Sim Only-abonnement?

    Ja, als jouw telefoon geschikt is voor eSIM kan je de plastic simkaart vervangen voor eSIM. Je vraagt een eSIM aan in de MyYoufone-app.

  • Heb ik een QR-code nodig om de eSIM te installeren?

    Nee, het installeren van onze eSIM gaat volledig via de MyYoufone-app. Je hebt hier dus geen QR-code voor nodig.

  • Wat als ik geen verbinding met het netwerk heb na het installeren van de eSIM?

    Start je telefoon opnieuw op als je dat nog niet hebt gedaan. Na het herstarten kan het nog een paar minuten duren voordat je weer verbonden bent met het netwerk.

  • Wat als het activeren van de eSIM vastloopt?

    Als de activatie van de eSIM is vastgelopen, wordt het activeringsproces afgerond wanneer je netwerkverbinding weer sterk genoeg is. Blijft de het activeringsproces toch vastlopen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer kies ik voor twee simkaarten tegelijk?

    Gebruik je naast de eSIM van Youfone nog een andere (fysieke) simkaart in je telefoon? Dan kies je tijdens het installeren van de eSIM voor 'Twee simkaarten tegelijk'. Deze instelling zorgt ervoor dat je alvast kan instellen welke simkaart je standaard wil gebruiken.

    Ik krijg een melding dat er iets misgaat
    Verwijder alle fysieke simkaarten uit je telefoon en volg het installatieproces opnieuw. Deze melding komt namelijk vaak voor wanneer er nog een fysieke simkaart in de telefoon zit tijdens het installeren van de eSIM. Ga je uiteindelijk meerdere simkaarten gebruiken? Na het installeren kan je jouw fysieke simkaart weer in je telefoon doen.

  • Wat als ik mijn telefoon in het buitenland heb gekocht?

    Als je jouw telefoon in het buitenland hebt gekocht is het mogelijk dat de telefoon is vergrendeld door de buitenlandse aanbieder. Dit noemen we een simlock. Hierdoor kan de eSIM niet op je telefoon worden geïnstalleerd. Checken of je een telefoon met simlock hebt? Doe een andere simkaart in je telefoon. Werkt de andere simkaart niet? Dan heb je een telefoon met simlock.

  • Waarom zie ik mijn telefoonnummer niet bij de eSIM staan?

    Dit probleem komt soms voor op de iPhone. Je moet je telefoonnummer dan handmatig koppelen aan je Apple ID. We leggen je hier uit hoe het moet. Nadat je het telefoonnummer gekoppeld hebt, is het ook mogelijk om iMessage en FaceTime te verbinden met je telefoonnummer.

  • Ik krijg de melding “Deze code is niet langer geldig”. Wat nu?

    Als je de eSIM voor de eerste keer installeert, kan deze foutmelding te maken hebben met een zwakke internetverbinding of er zijn te veel eSIMs geïnstalleerd op je telefoon.

    Heb je de eSIM vaker dan één keer via onze app aangevraagd? Dan kan het ook zijn dat er meerdere aanvragen tegelijk lopen, waarbij er een aanvraag bij zit waarvan de code niet meer geldig is. Je kan in dit geval het beste contact opnemen met onze klantenservice.

  • Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch of Apple Watch?

    Op dit moment ondersteunt onze eSIM nog geen smartwatches. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je smartwatch of Apple Watch.