Skip to main content

1. Toestel uit- en aanzetten

In veel gevallen zijn problemen op te lossen door je toestel opnieuw te starten. Dit doe je door de powerknop van je toestel in te drukken totdat het toestel uitgeschakeld is of totdat je de optie 'uitschakelen' krijgt.

2. Controleer je toestelinstellingen

  • Zet je wifi uit, zodat je gebruikmaakt van het mobiele netwerk;
     
  • Zet 'niet storen' uit;
    • De functie 'niet storen' zorgt ervoor dat je niet gestoord wordt door meldingen. De eerste keer dat iemand je belt, krijgt hij/zij de voicemail te horen. Pas wanneer iemand binnen vijftien minuten nog een keer belt gaat de telefoon wel over.
       
  • Zet 'vliegtuigmodus' uit;
    • De 'vliegtuigmodus' zorgt ervoor dat jouw toestel helemaal geen draadloze verbindingen maakt. Hierdoor heb je dus geen bereik met je telefoon.
    • Op Android zet je de 'vliegtuigmodus' uit door de aan-uitknop ingedrukt te houden tot het optiemenu wordt weergegeven. Tik op het vliegtuigicoon om hem uit te zetten. Of swipe van boven naar beneden. Je ziet dan in het menu het vliegtuigicoon staan.
    • Op iOS swipe je van boven naar beneden in het startscherm. Je ziet hier het vliegtuigicoon staan. Of je gaat naar instellingen en schakelt daar de 'vliegtuigmodus' uit.

3. Kijk of je bereik hebt

Controleer of je toestel bereik heeft. Dit kun je zien aan de streepjes die bovenin je scherm staan. Staan hier geen streepjes? Ga dan verder met het oplossen van geen bereik of netwerk. Ben je verbonden met wifi? Kijk dan of je kunt wifi bellen.

4. Je simkaart is geblokkeerd

Je simkaart kan door verschillende mogelijkheden geblokkeerd worden:
 

  • Drie keer een verkeerde pincode ingevoerd;
    • Wanneer je drie keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, wordt je simkaart geblokkeerd. Deze kun je ontgrendelen met je pukcode. Je kunt de pukcode terugvinden in MyYoufone onder 'Producten'.
    • De pin- en pukcode staan ook in de begeleidende brief die je bij de simkaart ontvangt. Bewaar deze brief dus goed! Nadat je de pincode van de simkaart hebt ingevoerd, kun je de pincode wijzigen. Dat regel je bij de instellingen in het toestel.
       
  • Blokkade als gevolg van verlies of diefstal;
    • Is jouw simkaart geblokkeerd als gevolg van verlies of diefstal? Dan kun je eenvoudig via MyYoufone een nieuwe simkaart aanvragen. Heb je je toestel toch weer gevonden? Dan kun je hier ook je simkaart weer deblokkeren.
       
  • Ik ben geblokkeerd omdat ik niet betaald heb;
    • Als wij de betaling niet op tijd binnen hebben, wordt je simkaart geblokkeerd. Blokkades voor betaalachterstanden zullen nooit in het weekend plaatsvinden. Als je binnen 24 uur betaalt, zullen eventuele deblokkeerkosten komen te vervallen. Je kunt veilig en eenvoudig betalen via iDEAL in MyYoufone of via de betalingsherinnering. 

5. Is je simkaart kapot?

  • Haal je simkaart eerst uit je toestel en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Doe daarna je simkaart weer in je toestel. Kijk je of je nog hetzelfde probleem houdt;
     
  • Plaats je simkaart in een ander toestel en andersom. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel. Werkt de simkaart ook niet in het andere toestel? Dan is je simkaart waarschijnlijk kapot en heb je een nieuwe simkaart nodig. Deze kun je aanvragen in MyYoufone.

Kom je er toch nog niet helemaal zelf uit?

Onze klantenservice staat voor je klaar om je verder te helpen.
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ's
  • chat
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQ's? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze collega's. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • service
    Bellen

    Spreek je liever iemand telefonisch? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons